השכרת רכב: דברים שחשוב לדעת לפני ששוכרים רכב לכל מטרה

 אם עושים זאת נכון, השכרת רכב עשויה לכם כסף וזמן • מדובר בפתרון טוב למשפחות במקום לקנות רכב שני או שלישי • אילו טעויות עשויות לעלות לכם כסף רב? • למי מתאימה השכרת רכב • כל המידע מפי המומחים של "תיר השכרת רכב" במאמר שלפניכם

גמישות, נוחות, חיסכון בזמן ובכסף. אלו רק חלק מהיתרונות בהשכרת רכב. השכרת רכב עשויה במקרים רבים לייתר את הצורך ברכישת רכב פרטי, או ברכישת רכב שני או שלישי לאותה המשפחה. על מנת להפיק את המיטב מהשכרת רכב, יש דברים שכדאי לקרוא, לחקור, לוודא ולדעת מספר דברים מראש. בעבור זה, המומחים של "תיר השכרת רכב" כתבו את המאמר הנוכחי.

השכרת רכב – מה חשוב לדעת לפני?

איכות הרכב – מומלץ לבדוק אם הרכב אותו מעוניינים לשכור מתאים לדרישות שלכם. האם מדובר ברכב חדש? מתי הרכב נבדק לאחרונה? מהם הביצועים של הרכב? נפח המנוע, סוג הרכב, רכב אוטומטי/ידני וכו'. בדקו מהו הרכב הטוב ביותר אותו ניתן להשיג בהתאם למגבלות התקציב שלכם – ואל תתביישו להתפנק ולמתוח את מגבלות התקציב בשביל רכב שהולם את הצרכים שלכם. זה חלק ניכר מאיכות החיים.

ביטוח – השכרת רכב, בין אם נעשית בישראל או בחו"ל, דורשת תעודת ביטוח כלשהי. יש לברר מהם תנאי הביטוח הקיימים (למשל האם הביטוח כולל החלפת גלגל).

שירותים נוספים – טרם השכרת הרכב יש לברר אם החברה מספקת שירותים נוספים בעת הצורך. כלומר, אם חברת הביטוח מספקת שירותי חילוץ במידה והרכב נתקע, או לחילופין, אם קיימת האפשרות לקבל רכב חלופי במידה וקרתה תאונה.

סניפים – נוסעים למרחקים ארוכים או בכיוון אחד בלבד? בדקו אם יש סניף נוסף של החברה בה אתם משכירים את הרכב, כך שלא תצטרכו להשיב את הרכב בדיוק לאותה הנקודה ממנה אספתם אותו. באירופה ובארה"ב ניתן גם לנסוע בין מדינות ולהשיב את הרכב לסניף של החברה במדינה אחרת.

תקופת ההשכרה – כדאי לקחת בחשבון שהשכרת רכב לחודש נמוכה יותר מהשכרה יומית. לשם השוואה, השכרה חודשית נמוכה יותר ב-30% עד 40% בהשוואה ליומית, באופן יחסי ובחישוב פר יום.

למלא את הרכב בדלק – רוב החברות להשכרת רכב ידרשו מכם להחזיר את הרכב עם תכולת דלק מלאה / חצי / רבע או כמו שקיבלתם. במידה ולא תעשו זאת, תחויבו בהוצאה זו על ידי חברת ההשכרה שלכם. חברות ההשכרה עלולות לגבות מכם יותר כסף מעלות הדלק.

להימנע מעמלה בשדה תעופה – אם אתם שוכרים רכב בטרמינל של שדה התעופה, תחויבו בעמלה נוספת. יש אנשים מסוימים שבמצבים כאלו או אחרים יעדיפו לשלם יותר עבור הנוחות. אם אתם רוצים להימנע מעמלה זו, שכרו את הרכב מחוץ לשדה תעופה.

השכרת רכב – יתרונות

תחזוקה – השכרת רכב מייתרת את הצורך בתיקונים השונים ובתחזוקה נלוות של הרכב. תחזוקה של רכב פרטי, במיוחד במדינת ישראל עולה כסף רב בטווח הרחוק – ומגיעה עם טרחה (טיפולים תקופתיים, מוסכים, טסטים וכו'). כלומר, במקרים רבים השכרת רכב חדש יכולה להביא לחיסכון בכסף ובזמן (זאת בתנאי שהשוכר הוא אדם שלא משתמש ברכב לעתים קרובות).

חיסכון בכסף – למי שלא מבצע הרבה נסיעות, השכרת רכב עשויה לחסוך כסף רב, במקום להחזיק בחניה "רכב רפאים". קניית רכב חדש עולה עשרות אלפי שקלים בממוצע וצפונה, וזאת בנוסף לעלויות כמו: תחזוקה, תיקונים, טיפולים ועוד. לרוב, מחיר השכרת רכב מתחיל מ-100 ש"ח ליום, תלוי בסוג הרכב. ניתן גם להשכיר רכב על בסיס חודשי, כשהמחיר מתחיל מ-2,000 ש"ח לחודש. לשם השוואה, נסיעה בודדת במונית עשויה להיות יקרה יותר מהשכרת רכב ליום, כך שבמקרים רבים עדיף לנסוע ברכב מושכר ליום שלם.

נוחות – השכרת רכב עשויה להוות חלופה מצוינת לרכב פרטי במקרים רבים. לדוגמה, במקרים בהם יש צורך להגיע לשדה תעופה ולנסוע רק בכיוון אחד – או בכל מקום אחר שהחניה במקום היעד כרוכה בתשלום גבוה. דוגמה נוספת היא נסיעה לחופשה, כאשר רבים מבצעים השכרת רכב התואם את אופי החופשה (למשל ג'יפ או רכב גדול שמסוגל להכיל ציוד).

השכרת רכב – למי זה מתאים?

השכרת רכב מתאימה במיוחד למשפחות, תיירים, אנשים שעובדים מהבית ועוד. כלומר, אנשים שאינם נוסעים ברכב על בסיס קבוע או יומיומי. במידה ועושים שימוש ברכב על בסיס יומי וקבוע, מוטב לקנות רכב או לבצע ליסינג פרטי / תפעולי. עם זאת, רבים האנשים שהשכרת רכב תהווה עבורם האופציה הכלכלית והמשתלמת ביותר. השכרת רכב תהיה תשמש גם את אלו המרבים לטוס בתדירות גבוהה.