השכרת רכב בזול: איך להשיג את הרכב הטוב ביותר במחיר הזול ביותר?

הידעתם? ניתן לחסוך כסף רב אם שמים לב לפרטים הקטנים לפני ששוכרים רכב • מה חשוב לבדוק לפני ששוכרים רכב? • האם השכרה חודשית זולה יותר מהשכרה לטווח קצר יותר? מהם המחירים הממוצעים בשוק להשכרת רכבים? המומחים של "תיר השכרת רכב" עושים לכם סדר

רוצים לחסוך בכסף? רבות הדרכים לעשות זאת. החל מבחירת רכב חסכוני בדלק, בחירה ברכב קומפקטי קטן ועוד. שומרים שבת? אתם יכולים לצמצם בעשרות אחוזים את ההוצאות שלכם בסופי שבוע. מעבר לכך, חשוב לשים לב לפרטים הקטנים, נוחיות הרכב, פוליסת הביטוח וכו', כך שתימנעו מעוגמת נפש מיותרת ובזבוז כסף לשווא. מחפשים השכרת רכב בזול? המומחים של "תיר השכרת רכב" יתנו מענה גם לכם.

השכרת רכב בזול: העדיפו רכב קומפקטי וקטן 

חברות גדולות להשכרת רכב מציעות מגוון רחב של סוגים ודגמים להשכרה. קיים מגוון רב של רכבים יוקרתיים ומפוארים, אך גם זולים וקומפקטיים יותר. לכן, כדאי לבחור ברכב קטן וקומפקטי ככל הניתן, עם נפח מנוע נמוך יחסית (סביב 1,000 סמ"ק). רכבים קומפקטיים וקטנים זולים יותר לרכישה ותפעול – והמחיר ללקוחות בהתאם.

מה אתם יכולים לעשות כדי לצמצם בעלויות השונות לפני ששוכרים רכב? 

ביטוח לנהג אחד בלבד 

קיימת האפשרות שהביטוח יכלול נהג אחד בלבד, מה שיוזיל את עלויות ההשכרה, זאת על פי ההגבלות של חברה ההשכרה (למשל הגבלות על נהגים חדשים וצעירים).

השכרה לטווח רחוק משתלמת יותר 

השכרה לתקופות ארוכה יוצאת משתלמת הרבה יותר מהשכרה ליום בודד או לשבוע. למעשה, מדובר כאן בחיסכון של עשרות אחוזים באופן יחסי. השכרה חודשית עשויה להביא לחיסכון של מאות ואלפי שקלים במצטבר, מאשר השכרה לפי ימים או שבועות. יש דמיון מסוים בין השכרה חודשית לליסינג תפעולי, שכן הלקוח לא נדרש לדאוג לתפעול השוטף של הרכב (מלבד דלק). רכב שכור לתקופה ארוכה מייתר את הצורך להחזירו בתדירות גבוהה מדי לחברה. למעשה, שכירות חודשית של רכב חוסכת לא רק בכסף, אלא גם בזמן.

לא נוסעים בשבת? הימנעו מעלויות מיותרות

מטבע הדברים, אנשים ששומרים שבת לא יסעו ברכבם בשבתות וחגים. שומרי שבת יעשו שימוש ברכבם לפני כניסת השבת או במוצ"ש בלבד, כך שלמעשה ניתן לחסוך כסף רב ולהימנע מחיוב של עשרות אחוזים לשווא. אם אתם שומרים שבת, כדאי לבדוק אפשרות זו עם החברה המשכירה, כך שלא תשלמו על עלות הרכב עבור ימים אלו, למעט עלויות הביטוח.

מה כדאי לבדוק לפני ששוכרים רכב?

חישוב תעריף ההשכרה

חישוב התעריף משתנה בין חברות ההשכרה השונות. ישנן חברות המחשיבות יום השכרה מרגע רכישת הרכב עד מחר בבוקר, בעוד שחברות אחרות עשויות להחשיב יום שלם עד השעה 24:00 בלבד. יש לשים לב למועד החזרת הרכב, כך שלא תשלמו קנס.

מיקום הסוכנות 

מוטב להעדיף את הסוכנות הקרובה ביותר אליכם כדי לחסוך באנרגיות, דלק, זמן או הוצאות תחבורה ציבורית. עם זאת, חשוב לזכור שהמרחק אינו הפרמטר היחידי על פיו בוחרים סוכנות להשכרת רכב – ויש סיכוי טוב לנסוע עוד כרבע שעה עבור עסקה טובה יותר. 

צריכת דלק 

צריכת הדלק משתנה בין הרכבים השונים. ישנם רכבים שצורכים יותר דלק, בעוד רכבים אחרים הם חסכוניים יותר. לפני ששוכרים רכב מומלץ לברר מהי צריכת הדלק של הרכב אותו רוכשים. מטבע הדברים מוטב להעדיף רכבים חסכוניים על מנת לחסוך בכסף.

סוג הרכב 

סוג הרכב אותו בוחרים משתנה בהתאם למטרה שלשמה נעשה שימוש ברכב. רכב משפחתי יתאים יותר לטיולים משפחתיים או בחיק הטבע. מנגד, אם המטרה היא לחסוך כסף ומדובר בנוסע יחיד, זוג או משפחה עם ילד אחד – מן הראוי להעדיף רכב קומפקטי וקטן יותר. להעברה של חפצים ממקום למקום, רכב מסחרי יהיה מתאים יותר.

סוג הביטוח וקריטריונים נוספים שיש לשים לב אליהם

לפני ששוכרים את הרכב, יש לבדוק מה פוליסת הביטוח כוללת. חשוב לקרוא את האותיות הקטנות ולשים לב לפרטים הקטנים. בנוסף לכך, יש עוד כמה דברים שכדאי לשים לב אליהם. האם אתם יודעים איך לתפעל את הרכב כראוי? האם הרכב נוח לכם? רק לאחר שביררתם את כל הפרטים ובדקתם שהרכב מתאים לכם, שכרו אותו.