השכרת רכב בחו"ל: כך תעשו את זה נכון

אין ספק שהשכרת רכב בחו"ל, במקומות שמתאימים לכך, תשדרג לכם את הנופש • רכב שכור מייתר את הצורך להיגרר עם כבודה ברגל ולהסתמך על תחבורה ציבורית במדינה זרה • האם יש הגבלה על כמות הקילומטרים שבה ניתן לנסוע? אילו מסמכים נדרשים לפני ששוכרים רכב? האם צעירים יכולים לשכור רכב? המומחים של "תיר השכרת רכב" יעשו לכם סדר – כל המידע הרלוונטי על השכרת רכב בחו"ל במאמר שלפניכם

"כשאני נוסע לחו"ל, אני מעדיף לשלם קצת יותר – ולהיות בטוח שלא יוסיפו לי כל מיני עלויות נוספות", כך ציין אמיר בן עזרי מנכ"ל תיר השכרת רכב, שהוסיף: "הרבה אנשים לא מכירים את החוקים הבסיסיים במדינה אליה נוסעים ומקבלים דו"חות, קנסות או אגרות כשהם שבים ארצה". מתעניינים בנוגע להשכרת רכב בחו"ל? במאמר זה המומחים של "תיר" יפרטו לכם על כל הטיפים – מה שאתם צריכים לדעת לפני ששוכרים רכב בחו"ל, כך שתוכלו להנות מחופשה נקייה מדאגות.

השכרת רכב בחו"ל – דברים שכדאי לדעת!

מסמכים הנדרשים לאיסוף הרכב בחו"ל –

על מנת להשכיר רכב בחו"ל יש להצטייד במסמכים הבאים:

– רישיון נהיגה ישראלי.

– רישיון נהיגה בינלאומי.

– דרכון ישראלי על שם הנהג.

– כרטיס אשראי המאפשר ביצוע עסקאות בחו"ל על שם הנהג. שימו לב שמסגרת האשראי גבוהה מספיק.

*מומלץ לצלם את כל המסמכים באמצעות מכונת צילום ולשמור עותק בפלאפון.

השכרת רכב בחו"ל: פרטי התקשרות

תמיד תשמרו את פרטי ההתקשרות שונים עם החברה המשכירה (אימייל, טלפון, וואצאפ וכו'), כך שיהיה ניתן לפנות אל החברה המשכירה בעת הצורך, וגם בשעת דחק – בקלות. בנוסף יש לוודא שערכת הרכב כוללת: ציוד להחלפת צמיג, משולש אזהרה, אפוד זוהר וגלגל רזרבי.

 

כיסא תינוק

מיותר להיסחב עם כיסא תינוק מראש ולסחוב אותו יחד איתכם בטיסה או לקנות אותו במדינת היעד. ניתן להשכיר גם כיסא תינוק, אבל יש לברר את העלויות מראש, ואף לנסות להתמקח.

 

הגבלת קילומאטרז'

במקרים רבים חלה הגבלה על כמות הקילומטרים בה ניתן לנסוע. כדאי לברר סוגיה זו מראש טרם השכרת הרכב בחו"ל. חריגה מכמות הקילומטרים המקסימלית תוביל לקנס. אמנם הקנס אינו מאוד גבוה, אך מומלץ להימנע מבזבוז כסף לשווא.

 

השכרה לנהגים צעירים

צעירים מתחת לגיל 25 המעוניינים להשכיר רכב בחו"ל – יש להיערך לכך מראש. חברות השכרה רבות במדינות שונות דורשות שגיל הנהג הנהג מעל 21 עם ותק של שנה לפחות על הכביש. חברות השכרה רבות מערימות קשיים על נהגים שגילם מתחת ל-25. כמו כן, אתם עשויים לשאת בעלויות גבוהות יותר עבור הביטוחים השונים. ישנן חברות שלא ישכירו כלל לצעירים מתחת לגיל 25.

יעד הנסיעה (גודל הרכב וסוג הרכב)

אם אתם רווקים, כנראה שתסתפקו ברכב קטן וקומפקטי. לעומת זאת, משפחות עם ילדים יעשו שימוש ברכב גדול יותר. בחרו את הרכב בתבונה, כך שיתאים לצרכים שלכם. 

 

חוקי התנועה המקומיים

חוקי התנועה בכל העולם דומים במהותם, אבל יש ללמוד את הניואנסים בכל מדינה. יש לנהוג על פי כללי התנועה המקובלים במדינה בה נמצאים.

 

תכולת הדלק באוטו

יש להחזיר את הרכב השכור עם תכולת דלק מלאה. במידה ולא תעשו זאת, תחויבו בהוצאות גבוהות יותר. בנוסף, מומלץ מאוד לוודא מראש שתכולת הדלק באוטו מלאה טרם השכרת הרכב.

להחזיר את הרכב השכור בזמן

יש להחזיר את הרכב לחברת ההשכרה בזמן. במידה ולא תעשו זאת, אתם עלולים להיקנס.

 

דיווח למשטרה ולחברת ההשכרה במקרה של תאונה

במקרה של תאונה או פגיעה ברכב, יש לדווח מייד למשטרה ולחברה ההשכרה.

 

השכרת רכב בחו"ל – יתרונות

 

חיסכון בזמן

השכרת רכב בחו"ל עשויה לחסוך לכם זמן רב. כשאתם בנופש, ודאי תרצו לנצל את הזמן בצורה מיטבית. כמו כן, במקרים רבים אין תחבורה ציבורית בלילה משדה התעופה למרכז העיר או ליעד אליו צריך לנסוע, או לחילופין, התדירות של האוטובוסים והרכבות בשדה התעופה נמוכה או אינה קיימת.

 

חיסכון בכסף

נכון שהשכרת רכב יקרה יותר מהתנהלות בתחבורה ציבורית. עם זאת, ישנם מקומות שלא ניתן להגיע אליהם באמצעות תחבורה ציבורית, כך שתיאלצו להתנייד במוניות ספיישל על מנת להגיע למקומות שאין בהם תחבורה ציבורית.

 

עצמאות 

השכרת רכב בחו"ל תגרום לכך שלא תהיו נתונים לחסדיה של התחבורה הציבורית. לפעמים האוטובוס לא מגיע, כן מגיע, ולפעמים הוא מאחר. ולעיתים האוטובוסים עלולים שלא לפעול בחגים מסוימים או בסופי שבוע. מה גם שבמרבית המקרים אין תחבורה ציבורית כלל בשעות הלילה. קל הרבה יותר להתנייד ממקום למקום כשיש רכב ביעד חדש ולא מוכר.

מעוניינים להשכיר רכב בארץ או בחו"ל בצורה מסודרת? התקשרו עכשיו: 03-527-9090