השכרת רכב לטווח רחוק או קצר, מה עדיף?

השכרת רכב היא אופציה מצוינת עבור תיירים, עובדים זמניים ונסיעות דחופות • שומרים שבת? השכירו רכב לשבוע והימנעו מתשלומים בשבת • האם השכרה חודשית משתלמת יותר מהשכרה יומית ושבועית? האם כדאי להשכיר רכב לשבועיים? האם ישנה אופציה להשכיר רכה לתקופה ארוכה, על פני מספר חודשים או שנים? המומחים של "תיר השכרת רכב" עונים על כל השאלות

ככל ששוכרים לתקופה ארוכה יותר, כך תעריף ההשכרה היומי יורד. ההיגיון הוא שאדם ששוכר לטווח ארוך מצריך פחות התעסקות שוטפת מצד החברה, ובעצם משלם על רכב במקום שיעמוד בחניה של החברה. מבחינת חברות ההשכרה, האידיאל הוא רכבים מושכרים. מחירי השכרת רכב משתנים בין החברות השונות וסוג הרכב אותו בוחרים. עם זאת, לא תמיד יש צורך ברכב לתקופה ארוכה. ולעיתים, זה עשוי להיות משתלם יותר לשכור רכב לתקופה ארוכה. מתלבטים אם לשכור רכב על בסיס יומי, שבועי או חודשי? המומחים של "תיר השכרת רכב" יעזרו לכם לקבל החלטה מושכלת ונכונה ביותר עבורכם.

השכרת רכב על בסיס יומי

השכרת רכב על בסיס יומי מתאימה לרוב לטיולים משפחתיים או סידורים מזדמנים. יש לכם נסיעה דחופה לעשות? משתמשים לעיתים רחוקות ברכב? כנראה שלא תזדקקו להשכרה שבועית או חודשית. עם זאת, יש לקחת בחשבון שעלות ההשכרה גבוהה משמעותית כשמדובר בהשכרה על בסיס יומי. אם אתם שוכרים רכב מספר פעמים בחודש, מוטב לשקול אופציה של השכרה לטווח רחוק יותר. זה עשוי לצאת משתלם יותר, מה גם שיש לקחת בחשבון את הטרחה הכרוכה בלקיחת והחזרת הרכב.

השכרת רכב לשבוע 

השכרת רכב על בסיס שבועי מתאימה במיוחד לצרכי תיירות או לביקורי משפחות. השכרת רכב לשבוע יכולה גם לשמש למטרות שונות, כמו למשל, מעבר דירה כשאין צורך בהובלה מיוחדת, פגישות עסקיות, תקופת מבחנים באוניברסיטה ועוד. למעשה, אם יש לכם שבוע עמוס ורווי בנסיעות, כדאי לשקול השכרה לשבוע. השכרת רכב לשבוע יוצאת זולה ומשתלמת יותר מהשכרה ליום בודד. אופציה זו היא גם גמישה יחסית. ניתן לשכור לחמישה, שבעה או תשעה ימים, אך השכרת רכב לפחות מחמישה ימים נחשבת להשכרה יומית, כך שלמעשה העלות היומית תהיה גבוהה יותר ותחושב בדומה לשכירות יומית. מומלץ להימנע מלשכור רכב לשבועיים. המחיר לשבועיים ולחודש במרבית המקרים דומה מאוד ואף יכול להיות זהה. שומרים שבת או שאינכם נוסעים בסופי שבוע? כדאי לשכור את הרכב לחמישה ימים בלבד, כך שתחסכו בעלויות מיותרות. 

השכרת רכב לחודש

השכרה חודשית יכולה להתאים במקרים הבאים:

רכב חדש – מכרתם את הרכב שלכם ונשארתם ללא רכב באופן זמני? השכרה חודשית יכולה לתת לכם מענה זמני עד שתקנו רכב חדש. זה יכול לצאת משתלם יותר מהתניידות במוניות ממקום למקום. 

רכב במוסך – הרכב לעתים יכול להיות תקול או להיתקע במוסך מעבר למתוכנן. הזמנת חלקי חילוף יכולה לקחת זמן. השכרה חודשית או לטווח רחוק יותר יכולה לתת לכם מענה, כך שלא תתקעו ללא רכב לזמן רב. 

רכב לתיירות – מטבע הדברים, לא קיימת האפשרות להכניס את הרכב האישי שלכם לבטן המטוס. טסים לחו"ל לתקופה ארוכה ולא רוצים להתנייד בתחבורה ציבורית ומוניות? השכרה חודשית יכולה להוות פתרון מצוין עבורכם. כמו כן, השכרת רכב שבועית או חודשית היא פתרון מצוין עבור תיירים בישראל.

רכב לחגים – חגי תשרי? פסח? האחד במאי? כריסמס? יש מחסור בתחבורה ציבורית בחגים השונים? השכרה חודשית תעזור לכם להתנייד ממקום למקום בעת הצורך. בנוסף לכך, לעיתים עקב סיבות שונות התחבורה הציבורית עשויה להתבטל. אם מדובר במצב חירום, שיפוצים, קווי אוטובוס שהפסיקו לפעול, קורונה וכו'.

גמישות –  מטיילים בחו"ל? מחליפים את מקום המגורים שלכם באופן תדיר? השכרה חודשית יכולה להיות אופציה מצוינת עבורכם. מה גם שאין כל צורך ברכישת רכב אם לא מתגוררים במקום קבוע.  

עבודות זמניות – השכרת רכב יכולה להיטיב עם אלו שעובדים בעבודות מזדמנות. במקרים בהם אין תחבורה ציבורית נגישה לעבודה, יש צורך ברכב, מה גם שהעדפה הכללית של הישראלים היא לנסוע ברכב על פני תחבורה ציבורית.

השכרת רכב לטווח הרחוק

קיימת אפשרות להשכיר רכב לטווח רחוק יותר. אם יש צורך ברכב לתקופה ארוכה יחסית, כדאי לשקול לבדוק אופציות השכרה ארוכות יותר או לחילופין לבצע ליסינג תפעולי. תקופת ההשכרה בליסינג יכולה להימשך על פני מספר חודשים או שנים, זאת בהתאם לצרכי הלקוח. רכב תפעולי כולל אחריות מלאה מהחברה על הטיפולים והתיקונים השונים. עוד יתרון של הליסינג התפעולי הוא שניתן להפסיק את השימוש בו ללא התחייבות. ליסינג תפעולי, בשונה מליסינג פרטי – אינו מיועד לרכישת הרכב בסופו של התהליך. ליסינג פרטי הוא למעשה "משכנתא לרכישת הרכב".