מהו רכב שיתופי?

למי מתאים רכב שיתופי? • אלו מכם שנוסעים יחסית מעט או שוקלים לרכוש רכב שני או שלישי למשפחה, כדאי שתעצרו לרגע וקראו בנחת את הכתבה הבאה • הרכב השיתופי מקל על מציאת חניה, כולל את כל עלויות התחזוקה, זמין ונגיש ומתאים במיוחד לשימושים מזדמנים • שאלנו את המומחים של "תיר השכרת רכב" על היתרונות והחסרונות של הרכב השיתופי • כל התשובות במאמר הבא

נוסעים מעט? נמאס לכם לחפש חניה בתל אביב ובערים הגדולות? אם כך, אז רכב שיתופי לגמרי תפור עליכם. רכב שיתופי מיועד עבור כלל בעלי הרישיון, ובפרט כאלה שצריכים רכב זמין מעת לעת לנסיעות מזדמנות, קניות, סידורים וכיו"ב. כמו כן, רכב שיתופי מהווה פתרון מצוין, במקום אחזקת רכב שני/שלישי, וחוסך את כלל העלויות הכרוכות באחזקת רכב. רכבים שיתופיים חסכוניים יותר מרכבים מושכרים. 

רכב שיתופי – מה זה?

רכבים שיתופיים מאפשרים שימוש שעתי קצר/ארוך מועד ברכב, כאשר התשלום לרוב הוא פר קילומטרים. באירופה המודל קיים משנות ה-50, אם כי בישראל הוא חדש יחסית. רכבים שיתופיים אידיאלים גם עבור אלו המשתמשים בתחבורה ציבורית, ומעת לעת זקוקים לרכב (למשל סטודנטים שנוסעים פעם בכמה שבועות להורים). יש הבדל בין רכב שיתופי לבין נסיעה שיתופית. נסיעות שיתופיות מבוצעות על ידי נהגים אחרים (אובר, באבל-דן, ליפט וכו'). ברכב שיתופי, מזמין השירות – הוא הנוהג ברכב, כך שבעצם אינכם תלויים בנהגים / נוסעים שונים.

רכב שיתופי – יתרונות

מייתר את הנטל הכרוך באחזקת רכב פרטי

אחזקת רכב פרטי, במיוחד במדינת ישראל, יכולה להוות נטל של ממש עבור הצרכן. מה גם שרכב פרטי דורש תחזוקה שוטפת. רכב שיתופי מייתר את הצורך בתחזוקה של הרכב ובהוצאות הכרוכות בכך.

זמינות ונגישות

רכב שיתופי מאפשר שימוש גמיש יותר בהשוואה לרכב בבעלות פרטית. ניתן לקחת את הרכב מכל מקום ולהחזירו ביעדים שונים ומגוונים. כמו כן, רכב שיתופי עשוי להיות הרבה יותר נוח עבור אלו שטסים בתדירות גבוהה.

רכב שיתופי: בחירת רכב

בחירת רכב שיתופי מאפשרת לצרכן לבחור ברכב ממגוון שונה של רכבים. כלומר, אתם יכולים לגוון בשימוש ברכב ולא להיתקע על סוג אחד בלבד. ניתן לבחור במכונית קטנה וקומפקטית, או רכב גדול יותר. או לחילופין, לבחור ברכב חדש בעל ביצועיים מרשימים או ברכב פשוט יותר. יש בחירה בשפע. למשל, אדם שמתכנן לעבור דירה, יכול לבחור ברכב ייעודי לכך. לחילופין, ישנם אנשים שיסתפקו ברכב קטן וקומפקטי שקל לחנות.

שמירה על איכות הסביבה

כשיש רכב פרטי, משתמשים בו יותר. אנשים שמשתמשים ברכב שיתופי נוטים להשתמש בחלופות ירוקות יותר: הליכה, רכיבה על אופניים, ריצה, תחבורה ציבורית ועוד. למעשה, באופן עקיף הרכבים השיתופיים מצמצמים את השימוש ברכב פרטי ובזיהום אוויר.

השוני מהשכרת רכב רגילה

בהשכרת רכב רגילה, הזמן המינימלי לרוב הוא יום שלם. ברכב שיתופי ניתן לקחת את הרכב למספר שעות. כמו כן, אין תלות בשעות פתיחה של הסניף, שכן ניתן פשוט לקחת רכב שיתופי שמחכה לך מתחת לבית.

חיסכון כספי

בממוצע, אדם נוסע כשעה ביום. ההוצאה הכספית הממוצעת על רכב פרטי עומדת על כ-2,500 ש"ח בחודש. למעשה, רכב שיתופי מייתר את הצורך בתחזוקה, חניה, ביטוח, דלק וכו'. הרכב השיתופי כולל את כל העלויות השונות של רכב הפרטי (למעט דלק). התשלום על הרכב הוא בהתאם לצרכי השימוש של הלקוח. התשלום יכול להיות שעתי, יומי או חודשי בהתאם לצרכי הלקוח. במקרים מסוימים הנסיעה ברכב שיתופי תהיה זולה יותר מהתניידות באוטובוס.

קל למצוא חניה

רכבים שיתופיים מייתרים את הצורך לבזבז זמן רב על מציאת חניה. ישנן חנויות ייעודית עבור רכבים שיתופיים, כך שאין צורך לשבור את הראש. וכל מה שצריך לעשות הוא לחנות את הרכב השיתופי במקום המיועד לו. 

רכב שיתופי – מתאים גם לרונאל

הכירו את רונאל (28), בעל עסק קטן. יש לרונאל יונדאי גטס מודל 2009, בלשון העם "נוסעת". ובלשון פחות מכובסת, רועדת קצת כשמגיעה ל-100 קמ"ש. אלא שלרונאל יש פגישה עסקית בפתח תקוה, כ-45 דקות נסיעה מהמושב בו הוא מתגורר. רונאל גם מעוניין להגיע לפגישה עם רכב שמשדר יותר רצינות, וגם קצת חושש לנסוע שעה וחצי עם היונדאי גטס הישנה. ולכן, עבור רונאל, הפתרון הטוב ביותר הוא להגיע לפגישה באמצעות רכב שיתופי.

רכב שיתופי – למתגוררים בערים מרכזיות

רכב שיתופי הוא מצוין עבור אלו הגרים בערים גדולות ומרכזיות. גם עבור סטודנטים, צעירים ואנשים העושים שימוש מועט ברכב שלהם. אין לכם כוח לחפש חניה כל פעם? רוצים לחסוך בעלויות? משתמשים ברכב לעיתים רחוקות ולא באופן תדיר? רכב שיתופי יכול להיות פתרון מצוין עבורכם.