מה זה ליסינג פרטי? מה היתרונות של ליסינג פרטי?

ליסינג פרטי מאפשר לנסוע ברכב חדיש בתשלומים נוחים ובהחזרים עם ריביות נמוכות • מה יש לקחת בחשבון לפני שמבצעים ליסינג פרטי? האם יש התחייבות? • "בעתיד הלא רחוק – כל הליסינג יבוצע באופן דיגיטלי", המומחים של "תיר השכרת רכב" מספרים על כל היתרונות של ליסינג פרטי 

בעשור האחרון המונח "ליסינג פרטי" צובר תאוצה ונשמע יותר ויותר במחוזותינו. הכבישים מוצפים ברכבים חדשים, האם כולם התעשרו בן רגע? ובכן, מדובר בליסינג הפרטי ובתנאים המעולים שהוא מציע. במאמר הבא, המומחים של "תיר השכרת רכבים" יספרו לכל על כל המידע הרלוונטי על "ליסינג פרטי".


ליסינג פרטי – חכירת רכב בתשלומים

המילה ליסינג מקורה במילה הלועזית To lease, כלומר "לחכור". המונח הזה מוכר לנו יותר מעולם הנדל"ן, "חכירת קרקעות", כלומר מצב ביניים בין השכרה לבין בעלות פרטית, לזמן קבוע מראש. ליסינג פרטי מצוין עבור אנשים שלא מסוגלים לרכוש רכב חדש, או כאלה שמעוניינים בראש שקט ונקי מהתעסקויות (טיפולים, ביטוחים, טסטים ועוד). בנוסף, בתום זמן מסוים חברות רבות מאפשרות ללקוח לרכוש את הרכב באופן מלא, בתנאים הקבועים בחוזה ובהוספת סכום מוגדר. מעוניינים לנסוע ברכב החלומות שלכם תוך פריסת תשלומים 

ליסינג פרטי – איך זה עובד?

אופן הרכישה של ליסינג פרטי משתנה בין החברות, אלא שהעקרונות זהים. בדרך כלל יש לבצע תשלום ראשון של כ-30% ממחיר הרכב. לאחר מכן, ניתן לממן את הרכב במספר תשלומים לאורך תקופה ארוכה. לרוב, התשלומים נפרסים על פני תקופה של כשלוש שנים. תנאי התשלום יכולים להשתנות בהתאם לצרכי הלקוח ו/או לדרישות החברה המשכירה. מה גם שמחירי הליסינג משתנים בהתאם לסוג הרכב או הדגם. בסך הכול תנאי התשלום עבור הליסינג גמישים ונוחים. 

 

האם רכישת רכב בליסינג כרוכה בהתחייבות כלשהי?

במובן המהותי, רכישת רכב בליסינג פרטי לא בהכרח כרוכה בהתחייבות. בעת הצורך, ובכפוף לחוזה, ניתן להחזיר את הרכב ולהפסיק לשלם עבורו. עם זאת, התנאים משתנים מחברה לחברה ובהתאם לסוג הליסינג. יש לברר מידע זה טרם רכישת רכב בליסינג, אך במרבית המקרים לא תהיה בעיה להפסיק את הרכישה. כשמדובר ברכב פרטי, לאחר הקנייה לא ניתן להתחרט על הרכישה, אלא רק למכור את הרכב ביד שנייה במחיר זול יותר מהמחיר המקורי או להתחיל להתמקח בדיעבד, מה שבהכרח יבוא לידי ביטוי בהפסד של זמן וכסף. מה גם שמכירת רכב דורשת התעסקות רבה ולא תמיד יש מי שיקנה.



רכישת רכב בליסינג – למי זה מתאים?

קניית רכב בליסינג עשויה להתאים במיוחד עבור אלו שרוצים לקנות רכב חדש. לאנשים רבים אין כסף או אמצעים לרכוש רכב חדש. כך שלמעשה, גם אם אין ברשותכם את התקציב הדרוש לקניית רכב חדש, ניתן לשלם מקדמה של 20% או 30% (משתנה מחברה לחברה) בתור התחלה. לאחר תשלום המקדמה ניתן לממן את הרכב על ידי תשלומים חודשיים. גם חברות גדולות עושות שימוש בליסינג על מנת לספק לעובדיהן רכבים. יש להבדיל בין ליסינג פרטי לבין ליסינג תפעולי. ליסינג פרטי משמש אנשים פרטיים, בעוד ליסינג תפעולי לרוב מיועד לחברות גדולות.

 

ליסינג פרטי לסטודנטים

רכישת רכב בליסינג עשויה להיטיב עם סטודנטים רבים. סטודנטים לרוב עובדים במשרה חלקית או אינם עובדים כלל, ובעצם מורידים באיכות חייהם כיום על חשבון העתיד, מה שגורם לכך שהם אינם יכולים להרשות לעצמם לקנות רכב חדש. למעשה, הליסינג מאפשר לסטודנטים לחכור רכב חדש בתשלומים ובתנאים נוחים.

 

ליסינג בסמרטפון, יש חיה כזו?

בימינו, חווית משתמש היא שם המשחק. אנחנו יכולים לעשות כמעט הכול באמצעות האינטרנט. בין אם מדובר על רכישות אינטרנטיות, הזמנת טיסות, חופשות, ביצוע פעולות בנק ועוד. האם בעתיד הנראה לעין נוכל להזמין רכב בלחיצת כפתור באמצעות הסמארטפון שלנו?


"ההתנתקות הפרונטלית שאנחנו מצפים לעשות תביא לשינויים מרחיקי לכת בתחום החיבור בין עולם הליסינג לעולם הדיגיטל", כך ציין אמיר בן עזרי מנכ"ל חברת "תיר השכרת רכב", שהוסיף: "למעשה, אנחנו פחות מעוניינים להביא את הלקוח אלינו, ויותר את הרכב ללקוח, יחד עם חווית לקוח כללית משופרת".