ליסינג פרטי – רכב חדש בתשלומים גמישים ונוחים

מה זה ליסינג פרטי? "זה דומה ללקיחת משכנתא על רכב", מציינים המומחים של תיר השכרת רכב • ליסינג פרטי מאפשר רכב חדש עם ראש שקט • תשלומים נוחים הנפרשים על פני 4 שנים בממוצע • האם ניתן לשדרג לרכב חדש יותר בתום הרכישה? כל הפרטים על ליסינג פרטי בכתבה הבאה

הבשורה של הליסינג הפרטי – שמציפה את ישראל ברכבים חדשים. ליסינג פרטי הוא למעשה חכירת רכב בתשלומים (מצב ביניים בין שכירות לרכישה). רוב הישראלים שמבצעים ליסינג פרטי, רוכשים את הרכב וזוכים בסופו של דבר לבעלות מלאה על רכב חדיש. ניתן לומר שמדובר כאן בסוג של "משכנתא" לרכב פרטי. רכישת רכב בליסינג טומנת בחובה יתרונות רבים. האפשרות לרכוש רכב חדש במחיר אטרקטיבי, תשלומים גמישים והוצאות ידועות מראש – גם אם בזמן הנוכחי אין לך את כל הכסף בכיס. אז למה להסתפק ברכב יד שנייה, כשאפשר לעשות ליסינג לרכב חדש וטוב יותר?

היתרונות של הליסינג הפרטי 

רכישת רכב חדיש עם הון התחלתי נמוך יותר 

קניית רכב בליסינג תאפשר לכם לרכוש רכב איכותי ובטיחותי באופן מיידי. עם כל הכבוד למיצובישי לנסר ויונדאי גטס ישנות, הגיע הזמן להתקדם לרכב חדיש. בדרך כלל, התשלום הראשוני נע בין 20 ל-30 אחוזים, מה שמהווה שיקול לבצע ליסינג פרטי במקום לרכוש רכב פחות איכותי עם פוטנציאל לתקלות. במקרים רבים, אנשים נוטים לקנות רכבים זולים ופחות איכותיים מפאת חוסר תקציב, ואף רכבים משומשים שהשימוש בהם עלול להיות לא בטיחותי, שעלול לגרום ליותר נזק מתועלת.

ליסינג פרטי בתשלומים גמישים

ליסינג פרטי מאפשר לרכוש רכב חדש בתשלומים נוחים. גובה המקדמה הממוצע עומד על 20-30% בממוצע. במקרים מסוימים המקדמה הראשונית עשויה להיות גם 15% או 50%. זה משתנה בין החברות השונות. לאחר מכן רכישת הרכב נפרסת על פני תקופה של כ-4 שנים בממוצע. אורך התשלומים עשוי להשתנות בהתאם לצרכי הלקוח ויכולת ההחזר של הלקוח. למעשה, מדובר כאן במעין "משכנתא" עבור הרכב. 

מגוון מסלולים אפשריים

רבות הדרכים למימון הליסינג הפרטי. ישנם מסלולים קצרים יותר שבהם הרכב בבעלות חברת הליסינג עד לסיום הרכישה. מנגד, קיימים מסלולים ארוכים יותר, בהם הבעלות עוברת ללקוח, אך הרכב משועבד. קיימת גם האפשרות אם לבחור במסלול מימוני בלבד, או לחילופין, שהמסלול יכלול גם אלמנטים תפעוליים. כלומר, חברת הליסינג תיקח אחריות על תחזוקת הרכב.

ליסינג פרטי: הוצאות ידועות מראש 

למעט דלק, כשקונים רכב בליסינג יודעים בדיוק על מה משלמים. כך שלמעשה, לא צפויות לכם "הפתעות". בשונה מהלוואה בנקאית או חוץ בנקאית, הריביות על עסקת ליסינג מימוני לרוב נמוכות. בשני המקרים, ליסינג מימוני והלוואה בנקאים או חוץ בנקאית תשלמו יותר מעלות הרכב. שתי שיטות המימון הן סוג של הלוואה, וכמובן שעל לקיחת הלוואה משלמים. בעסקת ליסינג ההלוואה לא נקראת "ריבית", אלא מבצעים תחשיב שתוצרתו עלות חודשית מסוימת, המהווה תוספת למחירון של הרכב. במקרים רבים הליסינג הפרטי יהיה משתלם יותר מהלוואה בנקאית.

אפשרות להחזרת הרכב

בליסינג פרטי, קיימת גם האפשרות להחזיר את הרכב אם רוצים להפסיק את השימוש בו, זאת בכפוף לחוזה ותחת תנאים מגבילים. עם זאת, ההפסד הכספי הכרוך בכך נמוך יותר, שכן, מכירת רכב משומש עלולה להוביל להפסד כספי גדול יותר. מה גם שלוקח זמן לא מבוטל למצוא קונה לרכב יד שנייה.

שדרוג או החלפה לרכב אחר

במקרים מסוימים ובכפוף לתקנון, לאחר סיום תקופת ההשכרה בליסינג, ניתן לבצע עסקת טרייד אין. במילים אחרות, חברות רבות מאפשרות להחליף את הרכב ברכב אחר, זאת בכפוף לערך הרכבים.

שקיפות  

בשונה מרכישת רכב יד שנייה, בה מוכרים רבים יעדיפו "להחריש" בעיות ברכב, בעסקת ליסינג פרטי הלקוח זוכה לשקיפות מלאה. הלקוח מקבל את כל הנתונים והמידע הרלוונטיים על הרכבים שהוא רוכש. בנוסף לכך, פסיקה בית המשפט מחייבות את חברות ליסינג למכור רכבים במצב תקין. מה גם שלחברות הליסינג השונות יש בקרת איכות מטעם החברה עצמה.

אחריות

קניית רכב בליסינג פרטי כוללת אחריות כלפי הלקוח. האחריות הניתנת ללקוח היא בהתאם למגבלת הקילומטרים או על פני תקופה מוגבלת וידועה מראש.

חשוב לשים לב לפני שקונים רכב ליסינג פרטי חדש:

רכישת רכב בליסינג טומנת בחובה שפע רב של יתרונות. עם זאת, יש דברים שכדאי לדעת טרם רכישת רכב בליסינג פרטי:

מגבלות על החזרת הרכב

בדרך כלל ישנן מגבלות מסוימות כשמחזירים את הרכב לחברת הליסינג. המגבלות יכולות לבוא לידי ביטוי בהגבלת כמות הקילומטרים, נזקים חיצוניים ועוד. מוטב לברר מגבלות אלו טרם רכישת הרכב.

הרכב רשום כיד שנייה

בליסינג פרטי, הבעלות על הרכב היא על שם החברה. גם אם מדובר ברכב חדש "מהניילון", הלקוח יוגדר כבעלים השני של הרכב. עם זאת, קיימת האפשרות לעקוף זאת. ניתן לרשום את הבעלות על הרכב ושעבודו על שם הלקוח.

תלות בחברת הליסינג

הרכב אינו רשום על שם הלקוח. הלקוח עשוי להפסיד את הרכב אם החברה פושטת רגל או נקלעת לקשיים. מומלץ לבחור בחברה עמידה ואיתנה. עדיף לבחור בחברות ליסינג גדולה, אמינה ומבוססת כמו "תיר השכרת רכב".